E-book: 8 tips voor het stellen van grenzen

Zowel in mijn praktijk als in het dagelijks leven zie ik veel mensen worstelen met het aangeven van hun grenzen. De hele dag door worden er dingen van ons verwacht en gevraagd. Dit kan op je werk zijn, maar ook in de huiselijke kring, op de sportclub, etc. Wanneer je je grenzen niet goed voelt en aan kunt geven, loop je jezelf snel voorbij. Dit kan resulteren in bijvoorbeeld niet lekker in je vel zitten en vermoeidheidsklachten, omdat je teveel ballen in de lucht wil houden. Zelfs een overspannenheid of burn-out kunnen het uiteindelijke gevolg zijn.

Wanneer je weer “ja” hebt gezegd, terwijl je lichaam en geest eigenlijk “nee” schreeuwen, kun je achteraf spijt krijgen van het feit dat je “ja” hebt gezegd. Je kunt hierdoor allerlei emoties voelen. Boosheid en verdriet zijn degene die ik het vaakst hoor. Je baalt van jezelf en vraagt je af waarom je dit toch telkens doet. Deze negatieve emoties zorgen ervoor dat je je alleen maar rotter voelt, wat niet helpt bij het toch al niet lekker in je vel zitten. Het is echter heel moeilijk om gedragspatronen, dingen die je vaak al heel lang op dezelfde manier doorloopt, te veranderen. Soms heb je dan gewoon wat hulp nodig, om de eerste stappen naar verandering te zetten.

De tips in dit e-book zijn speciaal voor jou geschreven, om je te helpen de eerste stappen te zetten in het proces van gedragsverandering.

 

Nieuwsgierig geworden? Vraag het e-book aan door het formulier hiernaast in te vullen!

Aanvragen e-book

Hierbij vraag ik het e-book '8 tips voor het stellen van grenzen' aan

Mag uw e-mailadres opgeslagen worden om u het e-book toe te sturen?

Mag uw e-mailadres opgeslagen worden om u op de hoogte te houden van nieuwsbrieven, nieuwe blogberichten en e-books? U kunt zich te allen tijde uitschrijven.

9 + 5 =